دلنوشته ها

آرشیو تمام مطالبی که طی سالها تو وبلاگم نوشتم.

الیمستان ...نگین جاده هراز

وقتی وبلاگم رو جستجو می کنم بارها مطلبی و یا عکسی از الیمستان پیدا می کنم(غروب) (ایران زیبا) (آشنا) (الیمستان). فکر کنم دو بار قبلا در سالهای مختلف به قله امام زاده قاسم و جنگل الیمستان رفته بودم. اولین بار سالها پیش با همکارای محل کارم رفتیم که جزو اولین برنامه های کوهنوردیم حساب می شد و سالها بعدش با تیم دکتر ماندگار در فصل زمستان رفتیم.

الیمستان

امسال با شروع دوباره برنامه های کوهنوردی و صد البته با طلا تصمیم گرفتیم بریم سمت الیمستان. صبح از آبعلی راه افتادیم و رسیدیم به نقطه شروع. سریع آماده شدیم و راهی شدیم. مثل دفعه قبل با نرم افزار wikiloc  ترک مسیر رو ثبت می کردم تا اگر در برگشت احیانا به خاطر بدی آب و هوا و مه نتونستیم تو جنگل مسیر درست رو پیدا کنیم از اون استفاده کنیم. البته که همانطور که گفتم منطقه شلوغ بود تیم هایی به سمت قله یا برگشت در حرکت بودن و داخل جنگل تعداد زیادی چادر برپا شده بود و امکان گم شدن به خاطر سرو صدای زیاد بعید بود!!!!!!

الیمستان... دشت اول

جتگل الیمستان

پوشش گیاهی جنگل الیمستان

جانداران جنگل الیمستان

پوشش گیاهی الیمستان

به هر حال با خروج از جنگل مه شدیدی منطقه رو فرا گرفت که به سختی می شد ادامه مسیر رو دید ولی با توجه به آشنایی ای که از مسیر داشتم به راه خودمون ادامه دادیم و بلاخره دقیقا ساعت 14 به قله رسیدیم . باد شدیدی رو قله شروع و ما بعد از خوردن چای و مقداری ناهار ( ماکارونی ) که همراه داشتیم حدود ساعت 14.20 دقیقه به سمت پایین حرکت کردیم. با فرود از قله و رسیدن به کنار حصار پای قله باد قطع شد و فقط مه بود که با پاکوب مسیر به ورودی جنگل رسیدیم و به سمت دشت های اول و دوم و محل پارک ماشین حرکت کردیم. تو راه با مسیری که ثبت کرده بودم چند بار چک کردم که به خاطر مه اشتباهی در برگشت نداشته باشیم.

به خاطر تعطیلات عید فطر، منطقه شلوغ و پر از مینی بوس های تور های طبعیت گردی و خانواده هایی بودن که اومده بودن ساعتی رو تو منطقه باشن و از طبیعت سر سبز لذت ببرن.

برای دانلود و یا مشاهده مسیر طی شده توسط من از این لینک(wikiloc) استفاده کنید.

مطالب مشابه

آرزوی آزو برآورده شد...

سفر سنگ / انجدان

آخرین پنج شنبه ....

توجه!!

من فقط با نام خودم " بهرام "  و با درج لینک وبلاگ کامنت ارسال میکنم. و با نام های مشابه یا عناوین مستعار کامنتی ارسال نمیکنم. درصورت ارسال کامنت مشکوک با نام من لطفا قبل از انتشار اطلاع دهید .